Alla inlägg den 18 januari 2009

Av Hanna Andersson - 18 januari 2009 13:29

I onsdags började skolan igen. Men jag var inte där... Detta jullovet går till historien som troligen det värsta! Jag började ju med att bli sjuk innan julafton, och sedan har det inte släppt. Jag hade en lucka då jag måde ganska bra och detta var då under MyDOG! ;P Men på tisdag kväll i förra veckan fick jag ont i halsen och så var det igång igen... Men feber och halson övergick denna gången i öron och ÖGON- inflamation... INGET roligt! På tisdag och onsdag såg jag ut som en Shar-pei! På onsdag eller torsdag i denna veckan var jag på vårdcentralen, för sista gången...., och fick ögonsalva. Resten kunde dom inte göra något åt. Det var bara virus....


På måndag ska jag till Salgrenska och kolla min näsa. Det har bara tagit 10 år att få en remiss dit... Men det tog 3 dagar innan dom ringde! Bra jobbat!


Under tiden jag ahr varit sjuk har det hänt MYCKET lite! Jag träffade en kompis som numera bor i Danmark. (Hon jobbar för en ryttare i danska hopplandslaget). Och jag fick veta att ingen är snålare än min pappa....


Bakgrundsinformation: Farmor och (svårt att tro men tydligen sant) farfar bakar tunnbröd varje jul. Detta har alltid/länge funnits på farmors julbord och vårt hushåll får varje jul en påse.


Denna påse med tunnbröd ser man 1gång. När den kommer hit. Sedan försvinner den spårlöst... Vart? JO! Pappa.....

I år lyckades jag få 1 liten bit! och vad hände då? Då får man skäll!!! Trevligt va!


Nu till något roligt, Idag har vi varit på ringträningen och avslutat en kurs. Det har varit en jätterolig grupp och det är roligt att träffa folk som kommer tillbaka. Nu väntar vi bara på att så många som möjligt ska anmäla till sätilla så vi kan få se alla "in-action"!


Nu ska jag ge liten mat och ta ut stora på promenad! Ha det bra!! 

Ovido - Quiz & Flashcards