Alla inlägg under juni 2008

Av Hanna Andersson - 25 juni 2008 09:56

Jag längtar, längtar, längtar, längtar, längtar, längtar, och längtar!!


På onsdag åker jag och mamma upp till Stora staden Sthlm!
Förhoppningsvis tar vi vägen om Örebro och fikar med Ywonne, men det är inte bestämt ännu. ;)

Sedan när vi kommer upp på onsdagen ska vi checka in på hotellet och se om det är fint. :D Vi slänger troligen i oss en macka innan vi somnar;) . Sedan är det TIDIG uppgång på Torsdag! Jag och mamma brukar kunna fixa till oss tidig frukost på hotellet. Det är bara skönt att det inte är kö! :D


Sedan bär det av till utställningsplatsen!  Elsa ska in sist i  ringen... 79 tikar... ojojojojojojoj!  Mamma är jättenervös! :P Jag ska visa Blaise i Championklass.


Men vilken bulldogg som blir BIR är det inte frågan om. X har blivit BIR på alla utställningar han varit på det senaste året och har blivit BIS på de senaste 5! Blev desutom "CHAMPION OF CHAMPIONS" i år!!!!!
Vacker som en målning: Black Hope Brando! Heja Helena och Ari!


På fredag kommer resten av gänget också! Då flyttar jag ut ur mammas rum och in i mitt och Tezzes! MOHAHAHAHAHA! 


 Dagens låt: Duffy med Mercy. Bra låt. Udda. Men grymm.

Av Hanna Andersson - 22 juni 2008 21:40

Japps! Det är sant!


 Jag håller på att uppdatera min nya hemsida! Det händer massor där nu! Kolla gärna in den någon gång!


Annars spelas det en massa TV-spel och det har varit Midsommar! Som vanligt var det dun-jacka och regn! Men vem bryr sig? Det var roligt ändå!


Av Hanna Andersson - 18 juni 2008 14:20

Nu har det varit fullt upp ett par dagar... Därav har det stått still i Bloggen!


Jag har bland annat börjat jobba själv nu efter att ha gått bredvid i ett par veckor. Mitt första pass började 14.45 igår och slutade 10.15 idag... Behöver jag berätta en gång till att jag är trött???

Dessutom var vi "en-man-kort" igår så det var jag och en kompis som jobbade själva.


Men idag är det ganska lugnt. Jag ska bara jobba kvällen imorgon och sedan har jag inget på en vecka. Kul att jobba, sjönt att vara ledig...


Idag ska jag och mamma åka till mormor och morfar och hämta Alice. Hon ska bo här över midsommar. 


Det känns som om jag inte skrev något som kan vara till glädje för någon! Sicken blogg-dag! INTE BRA! Bättring!

Men kolla gärna på min hemsida för den har jag hunnit jobba med och dessutom är det rörelse på ringträningen! Massor med nya kurser i sommar! Startas enbart om det finns intresse!!! Vid frågor om kurserna kan ni mejla mig eller ringa någon i kontaktlistan på hemsidan!


Min hemsida: http://www.hogwartsbulldoggs.nu/Hannas/

Ringträning: http://www.ringträning.nu/


Av Hanna Andersson - 10 juni 2008 12:39

japp nu har vädret kommit igen. Så som det brukar vara. Där jag bor blåser det ALLTID men idag är det inte roligt!


Igår hade vi ringträning i Kärna och det var en mängd nya ansikten och hundar. Jätteroligt att många kommer tillbaka och att det hela tiden kommer nya! Bland annat så var 2 st bulldoggsvalpar från Sarie med igår och förgylde tillvaron! Så otrooooligt söta!


Vi tränade i tre timmar tror jag och alla var trötta när det var slut. Vi som stått stilla hela tiden var lätt frusna och jag vet inte hur många lager jackor vi hade! :D


Idag ska jag åka och köpa en blomma till min kära vänn Emma som tar studenten idag! Emma och jag har känt varandra i typ 15 år!


Annars händer det inte så mycket! Faktiskt! Det enda som jag har lyckats göra idag är att mejla BIR och BIM bilden till domaren vi hade värnersborg. Det är ALLT! skittråkigt, jag  vet, men hunden löper och det är skitväder... Vad kan man göra......



Av Hanna Andersson - 8 juni 2008 19:32

Hinner inte skriva så mycket idag men det har varit varmt och skönt och en helt otroligt bra dag! Mamma och Elsa blev BIR och jag visade Märta till 2 i bästa tikklass. Hon fick också Cert och CACIB!!!

Av Hanna Andersson - 4 juni 2008 10:16

Fast vi har inte börjat städa än. :P Jag har bakat lite och nu håller mamma på att förbereda maten som vi ska ha imorgon. Vad det blir? En överaskning!


Idag har jag varit och tömt mitt skåp och lämnat tillbaka böcker. Påvägen hem stannade vi vid lanthandeln för att handla. Där träffade jag en gammal kompis som jag inte har träffat på länge och som kommer på min student! Jätteroligt!


Nej nu ska jag hjälpa till lite. Annars blir det inte klart!


Dagens: På listan över de tre bästa baladerna i värlshistorien... 

Av Hanna Andersson - 3 juni 2008 09:57

Något utav det ballaste jag någonsin varit med om!


Förberedelserna berättade jag om igår så det går jag inte igenom.


Men Johan hämtade mig kl 5 och därefter åkte vi till Sabina. Hon var mågot så sjuuukt fin i sin oranga kläning och Johan hade en Orange slips! Efter en stund kom Zada, min baldejt! :D  Hon hade en röd klänning och för första gången så var mitt hår större än hennes! :P  


Efter en drink hemma hos sabina satte vi oss i bilen och åkte till Marstrand. När det var 100 m kvar stannade vi och tog av taket! Sedan gled vi in på stationen bland alla människor. Alla var såååååååååå fiina!!! Helt otroligt!

 Där fick vi iaf stå stilla ett tag så att alla kunde fota! 


När vi var klara på koön åkte vi över till Marstrandsön. Där promenerade vi mot socitetshuset. På vägen blev vi stoppade av mamma som skulle fota. När vi kom fram var det fördrink och sedan gick vi in för att äta. Till förrät blev det en lax och skaldjursröra till sallad och bröd med cider till. Varmrätten var Oxfileé med sparris, champinjoner, sås och potatisgratäng med vin till. Efterrätten var en kladdkaka, grädde och bär med kaffe till.  


Efter middagen dansade vi som idioter i 4 timmar och därefter åkte jag hem :P Mina fötter gick inte att gå på längre efter en kväll i 10cm klackar. (Prova det inte!!) Enligt mamma ser skorna knappt använda ut men jag kan berätta att fötterna känns inte oanvända!  


Här kommer lite bilder från kvällen! 

Mitt hår...

Mitt hår igen... massa pärlband i..

Jag innan jag åkte...

Kom till Marstrand...

 

 Jag och Zada!

Jag , Zada, Sabina och Johan! Så fina vi är!!!

 

 Vi gnällde mycket om hur varmt vi tyckte att det var men killarna hade det inte lättare... :P

Sammling!

Från vänster: Angelica, Sabina, Johan, Jag!, Erik, Zada, Caroline, Daun (Viktor), Sofia, Gillis (Victor), Svea, Robin, Linda, Nordenborg (Viktor), Veronica, Olof, Frida, Erik, Charlotte, Mikael, Angelica och henner baldejt! :P



Ha en bra dag!! Det ska jag ha!!!


Av Hanna Andersson - 2 juni 2008 15:34

Jupp nu sitter jag här med 1cm smink i ansiktet och en håruppsättning som inte är av denna värld! Helt sjuuuuuuukt fin!!! 1000000000 poäng till Ewa Widell!! VÄRLDENS BÄSTA FRISÖR!! (och för övrigt årets kvinliga ledare inom ideel verksamhet 2007!) 


Men allt är inte tipp-topp och det känns som om Gud är arg på mig! Skator!!!

 Jag har bland annat haft så jäklans ont i huvudet i ett par dagar så jag går omkring med ett par sjukt fula solglasögon.. Det känns som om ögonen typ vill lämna huvudet... Men, men!


Jag somnade för övrigt också i solen igår. 1½ timma... Ni kan väll räkna ut resultatet själva kanske... somsagt gud gillar inte mig nu....


Men kl5 kommer iaf Johan och hämtar mig och så ska vi in till Kungälv och hämta Sabina och Zada! Zada som för övrigt är min bal-dejt! :P :P Så himmla kul! Av alla som går på balen så är det inte många som går med en "vanlig" dejt! ;) Vi blir ett stort gäng som går ikväll!  Ska bli kul att se hur mycket våra klänningar skär sig! Hon har en röd klänning! :P


Imorgon kommer (om jag orkar och har tid) en mängd bilder att läggas ut! orkar nämnligen inte göra det nu...


Och på Torsdag så är det student... men mer om det då!


Nu ska jag gå och hoppa i klänningen! ;) Puss o kram på alla!!!


Ovido - Quiz & Flashcards