Alla inlägg under april 2009

Av Hanna Andersson - 25 april 2009 17:35

Jag hinner sällan skriva på veckorna och ibland inte heller på helgerna så därför blir det lite hackigt i bloggen!


Jag har ju fortfarande inte skrivit om förra lördagen!

Vi hade en heeeel superdag med Jouni och Marjut från Kennel Bedarra.

Vi var ungefär 10 personer som ville lära oss mer och det var en otroligt bra grupp. Det var också sååå roligt att höra från alla håll att ALLA var nöjda med dagen. Personligen tycker jag att den var underbar! Att spendera en hel dag med människor med samma intressen som mig och att utvecklas och bli bättre på att visa hund, Något av det absolut roligaste som finns, är helt fantastiskt!

 Tack alla för en grymt bra dag!


Veckan har spenderats i skolan, på CDF och i GBG. Vi var inne med skolan på Leva och Fungera mässan bla. Där jag fastnade i service-hund montern.


Hinner inte skriva mer ;)


Kram 

Av Hanna Andersson - 24 april 2009 09:59

Värdig vinnare i "Ballar av stål"! Eller?

Av Hanna Andersson - 16 april 2009 16:32

här har ni den inspelade versionen....


Av Hanna Andersson - 16 april 2009 16:22

Vad är skilnaden mellan en artist och en stjärna?

Enligt mig är en stjärna en person som utan röstomvandlare och orkester kan framföra en låt fantastiskt.


Detta är ju inte verkligheten, men här ska ni få en av mina stjärnor. Eric Hutchinson... Att kunna ställa sig i ett konferensrum med en gitarr och få det att låta grymt bra är en förmåga som majoriteten av dagens "stjärnor" totalt saknar.


Låten heter Rock & Roll 

Av Hanna Andersson - 9 april 2009 15:19

och hittade detta!


Det är från EDC 2008! Förra årets Let's Dance vinnare: Tina, ville ju inte åka så sverige skickade Danny Saucedo och Jeanette Karlsson.


Detta är deras tävlingsbidrag.. Jag tyckte att dom var grymma.... Men Polen vann.... 

Av Hanna Andersson - 5 april 2009 16:36

Ja! Massor!


Jag börjar med att berätta om vad min lilla gulliga jakthund gjorde för några dagar sedan!

    Vi var på den vanliga skogsrundan och promenerade med hundarna. De var som vanligt lösa och sprang som idioter. Helt plötsligt ser jag hur Zazib ändrar kroppshållning TOTALT. Hon spänner upp sig och stirrar rakt in i skogen på höger sida stigen. Då hör jag en kvist gå av på samma sida, och sedan drog hunden. Rakt fram i stigen med en sådan lätthet i steget och med en sådan fart att det var helt otroligt....


De andra såg ju ganska snabbt att hon var påväg, och gjorde försökk att haka på, men de var ju inte vilka som helst... Det var ju matidioterna som var kvar.... Så med en liten visselpipsignal så var de tillbaka hos oss. Men inte Zibban... 


Det jobbiga är ju att vara lugn och inte sticka efter... Men vad jag roppade.... När vi gått framåt i stigen hittade vi spår efter det som hunden jagade... Älgspår. Och inte små heller! Den lilla älgen har minst 39!

Men efter ett par minuter komm hon tillbaka... Glad och flåsig..... Idiot...


Igår var jag och mamma med mormor och morfar vid hornborgasjön. (Bilder kommer på hemsidan inom kort.) Där var det trandans. Ungefär 15000-något tranor var där tillsammans med (vad jag kommer ihåg): häger, talgoxe, sångsvan, ormvråk, gräsand, vigg, sothöna, skägghakedopping, gråkindad dopping, kungsfågel och mina fovoriter: Fiskjuse och Havsörn!

    förra gången som jag var där med mormor och morfar (förra eller förrförra året) Såg vi bara örn på långt avståd. Nu satt det ett par i ett träd mitt ute på sjön när vi kom dit! Lycka!

    Fiskjuse fanns det ganska många igår, alla satt för det mesta stilla vid sina bon. 


Igår blev det ett helt varv runt sjön, vi var t o m vid utloppet men örnarna var inte där denna gången...


Jag kan säga att det var en hel del turister där igår också.... Från bla. Japan, tyskland, england, danmark mm.... puckon... SÅ MYCKET FOLK!!


Hundarna trivdes dock... alla 4 långnästa var med... och de blev klappade heeeeeela tiden. Alla tyckte att dom var jättesöta. Bland annat ska dom vara med i Skaraborgs allehanda.. NÅGON SOM HAR!? Jag vill se hur dom ser ut i tidningsformat!


Nu ska jag åka och träna..



Ovido - Quiz & Flashcards