Alla inlägg under mars 2008

Av Hanna Andersson - 31 mars 2008 12:14

Nu tar jag en paus i mitt pluggande... Jag är hemma idag, och plugar som en lite blå! Projektarbetet måste bli klart fär det är prel. inlämning på torsdag. Anledningen till att jag är hemma? JO! Någo som kallas för V.I.S.D.O.M.S.T.Ä.N.D.E.R Jupp dom har bestämtsig för att dyka upp nu! Känns som om någon har gått lös med en gräsklippare i munnen..


Nä jag har faktiskt kurerat mig med bedövningssalva. Jobbigt är bara att det hamnar på tungan också vilket gör att vissa talsvårigheter har dykt upp.. Det är sällan jag har så ont så jag får feber, men det har lyckats. Jag vet bara en enda gång till som jag har fått feber utan att vara "Sjuk" och det var när jag kollade på E.T när jag var liten. Fatta att man gråter ordentligt då! Så man får feber!!


Nej fy för tänder!


Igår åkte damphundarna hem! Alice och Doris blev dumpade på Jet i Kungälv! HAHAHA! Nu är det lungt och skönt i huset igen! (Zazib har snart sovit i ett dygn...) Hoppas att hon vaknar tills ikväll!


Nej nu ska jag fortsätta! 

Av Hanna Andersson - 28 mars 2008 19:25

Ja denna veckan har inte varit lugn! Man skulle kunna tänka sig det med tanke på att vi har lov! Men ICKE! Mormor och morfar dumpade de två galna släcktingarna (dotter och dotterdotter) till zazib hos oss i söndags och efter det har det varit ett jäkla liv! Jättegulliga hundar när dom sover!


Doris är lite "egen" och gör för det mesta som hon vill men är lätthanterlig ändå! Det är INTE den lilla :P ! För det första gör hon ALLT i sin makt för att imponera på mormor (som bara tycker att äcklet är i vägen). Zazib älskar sin dotter men barnbarnet är en inställsamm liten typ som går ann, när hon är på nedervåningen! :D Det är ganska roligt faktiskt men det blir bättre när dom har varit tillsammans ett par dagar..


Grattis till Pernilla föresten! Och både jag och Zibban HOPPAS och ÖNSKAR att allt är bra med Rocky! Skriv när du vet ngt!


Nu är det snart Let's Dance Final! TINA MÅSTE VINNA!!!


Nej nu ska jag gå ner och kolla hur dt är med min vovve! (Får troligen lossa på alice som hänger i munngipan på henne:P)


Kram på er alla!!

Av Hanna Andersson - 23 mars 2008 17:22

japp! Massa råkade ut för vad man kallar för "spin" och Kimi VANN!


Så kan det gå! Funkar bara Bilhelvetet så fixar Räikkönen seger! ALLTID!!! ( Dock har Ferrari varit 100ggr bättre på att ha funktionella bilar än McLaren NÅGONSIN var!) Gött Ferrari! 


Annat som har hänt idag? Jodå, jag och mamma var på promenad och sedan kom mormor och morfar och lämnade hundarna. Så nu har vi 5 hundar här hemma.. Så kan det gå!


Nope nu ska jag äta!


Ha det gööt!! 

Av Hanna Andersson - 22 mars 2008 22:13

Hade gjort som jag borde och skrivit igår hade jag skrivit att jag börjat titta på hockey också.  Frölunda var helt grymma och vände 2-4 till 5-4!


Men idag.. Nope.


Håller mig till F1 istället... Malaysia GP imorn! Massa först och Räikönen 2a! Problemet är då bara att ta sig förbi Massa... Men det fixar han! Kovalainen och Hamilton åkte ner till 5 och 9onde plats!:P:P:P Det kan dom ha!

Dom hamnar desutom EFTER Trulli! MOHAHAHAHAHAHA!!!


Nej Hockey är fortfarande inte kul! När idioterna dessutom börjar snacka om GBG Horseshow blir jag förbannad också! Inte bra!!


Idag var vi hos mormor och morfar och åt middag och igår var vi i Trollhättan hos farfföräldrarna.


När vi kom hem ringde Marie och Fredrik och frågade om dom kunnde hoppa in på kvällen. och så blev det!


Nu har mamman, mostern och Fredrik suttit och grillat mig med frågor om vad jag ska bli när jag blir stor och jag vet faktiskt fortfarande inte!

En massa förslag men inget säkert. Men jag vet nog vad jag ska söka...


Imorgon ska jag starta med en riktig långpromenad med vovven för det verkar inte som om det blir Hornborgarsjön. Tydligen bara fåtalet tusen som har kommit än så vi kollar nog vädret nästa helg. Imorgon kommer iaf Doris och Alice och ska bo här i en vecka typ. Ska bli SÅÅÅÅ kul!!!


Nu ska jag fortsätta att läsa min bok!


Kramar! Och förlåt för ett mycket märkligt inlägg utan igentlig mening! 

Av Hanna Andersson - 20 mars 2008 10:56

Det är som det är. Jag går sista året på gymnasiet med bara tre månader kvar. Dessa månader har lärarna tänkt att förgifta så att vi ALDRIG mer funderar på att ta i en bok.

Jag kan berätta att dom har snart lyckats.


Om en stund har vi seminarie i biologin, och jag kan typ ingenting, men det gör inget! Det är nämnligen lov snart! Och PÅSK! = GODIS OCH GOD MAT!

Inte illa!


Efter skolan så blir det en promenad bort till Rollsbo i det underbara påskvädret! Ringträning i kväll! Ska bli så roligt att träffa nya människor och att lilla Tezze också ska vara med med Monstret!


Nej nu ska jag äta RISGRYNSGRÖT! GÖÖÖT! :D:D:D:D:D


Påskpussar på er alla!!!!

Av Hanna Andersson - 13 mars 2008 16:21

Det gick sådär... Jag vet ju redan innan att Glenn gör väldigt jobbiga provv som man måste kunna mycket på men jag blev väldigt, VÄLDIGT irriterad när jag kom til provet och upptäckte att 2/9 frågor var på det andra kapitlet som vi hade haft... varför har man då pluggat på två? Dessa två var också typ bildfrågor som man var tvungen att ha tagit typ rakt ur boken.. Jag gillar inte riktigt sådant... *Missnöjd...*


Vi var heller inte många som gjorde provet. Ca 12 ct hade drabbats av den väldigt farliga sjukdommen: Provsjukan! Få inte den vänner! Det är inte bra!

En väldigt mystisk sjukdom och man blir aldrig förvarnad.

Man vaknar på morgonen med ont i huvud, ont i mage, ont i ben, ont i armar; Feberkänsla och febervärk i hela kroppen, migrän,  reumatism, bölder som påminner om pest, illamående och oförmåga att röra något mer än ögon, munn och stämband. Som ni hör är det inte konstigt att dom inte kunde komma!!!

 Dessa symptom försvinner sedan spårlöst efter kl13 för att inte återkomma förän det (oturligt nog) är prov igen...


Jag och Zada fick flipp och pratade med magister Glenn om att de som inte var där skulle få ett annat prov för att inte de mongon som sitter och gör provet och skriver ner frågorna till de provsjuka så att de får alla rätt och MVG. Han sa att han var medveten om detta och att dom skulle bedömmas hårdare. 1-0 till oss!


På vägen hem stannade jag för att vinka av min bror och hans klass som ska till Sälen i 4 dagar! HALLELUJA!!! VILKEN VACKER DAG!

Sicken frid i hemmet!!! synd bara att man inte ska vara hemma två av dagarna....


 Vi såg tranorna också, dom är hemma nu.


Nej nu ska jag gå och fixa middag och sedan bär det av till CDF.. Ska vicka idag!!


KRAMAR!! 

Av Hanna Andersson - 12 mars 2008 09:41

En kort resume av vad som har hänt sedan Fredag:

*Nordman gick vidare i andra chansen!

*Jag pluggade en massa....

*Agility träning på måndagen men jag hade inte med mina monster då det var så farligt blött på planen.

*Religionsprov igår...


Okej! Klar!


På lördag åker vi till Malmö! Vi blir tre st tvåbenta i våran bil, Amanda och trixa ska med också!

Vi kom också på att det är Final i melodifestivalen på lördag... Smarta oss! Vi får kolla på hotellet.


Jag MÅSTE anmäla till Thereses tävling också! Det är ju pinsamt att jag ska vara så trög! Nej det får jag göra när jag kommer hem! ANNARS JÄKLAR!!


Nope! Övningskörning! (BLÄÄÄÄÄÄÄ!)

Måste dra..


Och för er som vill ha något att skratta åt/tycka synd om: Jag börjar halv tre idag.... och slutar tio i fyra......

Av Hanna Andersson - 7 mars 2008 19:57

Blir ett kort inlägg idag, så skriver jag mer imorn!


Nu är veckan slut! Iaf skolveckan, nu består helgen av en jäkla massa pluggande... inte särskilt kul men snart är skolan slut! Helt grymmt bra!


Nej det blev kortare än jag hade väntat mig, nu börjar Let's Dance!!! HEJA TINA OCH TOBIAS!!!!!!!!!!!!! 

Ovido - Quiz & Flashcards