Alla inlägg den 29 april 2008

Av Hanna Andersson - 29 april 2008 18:31

ÅÅÅÅ Jag blev såååååå glaaaaad! TACK MATILDA!!! :D :D Det finns normala människor ändå!!! :'D


Idag skulle jag hålla tal i Svenskan, Nationella provet. Det gick bra.. tror jag .. Jag hade klantat mig lite och var inte förberedd! Tur att man har hållt kurser och är van vid att prata inför folk för jag fick improvisera i typ 3/5 min... :D


Annars snurrar jorden vidare! Vi var på Lysestrand i helgen och arbetade med spår, viltspår och sök + rallylydnad. jag kan säga att spåret gick sådär men det beror nog mestadels på att jag inte tycker att det är så roligt. Jag fattar inte riktigt poängen med att hunden ska vara så bunden till kärnan på spåret så att den ska hitta pinnarna... Jag tycker det är mysko..


Jag och Eva-Lena gjorde ett lite längre och svårare viltspår med stora lurigheter. Vi hade tidigare på dagen sett två rådjur korsa fältet där vi lade det och vi viste att det fanns lodjur i området. Det gick sååå bra så det gick inte att beskriva! Hon tog det sååå fint och det gjorde Lucas också!


Min hund är såå söt! När hon hade fått sin klöv så släppte hon ju den naturligtvis inte! Hon låg och vaktade påsen! Alla som kom i närheten blängde hon bara på!


Så om ni vet något om anlagsprov som ska hållas så berätta det för mig!!!


Vi jobbade också med sök och det var så roligt! Humlan var grymmast och det var helt otroligt att se henne jobba! Men alla våra hundar klarade det också! Mer om detta en annan dag!


Ovido - Quiz & Flashcards