Alla inlägg den 13 april 2008

Av Hanna Andersson - 13 april 2008 12:03

"Vad vet du om månljuset?
förrän du blivit sönderslagen under det...
Och vad vet du om gryningen?
Förrän du mött varje morgon, med sömnlösa ögon..."

Det finns stunder som inte går att beskriva... Som tillexempel Scandinavium, fullt till bredden av människor, och på scenen en 34 årig göteborgare i vita monday-jeans, brun skinnjacka, leopardmönstrad scarf, grå keps och ett chicago-bullslinne...

Mer än en som läser denna blogg kommer tycka att jag är dum i huvudet, men jag bryr mig inte.

Kärlek som räcker för en lång lång tid.

" Och vad vet du om kärleken?
Förrän du förgäves hatat den...
Och vad vet du om hur hjärtat kan bränna?
För kärlek som aldrig kan dö, men inte heller leva...
Hon kommer aldrig tillbaka
Hon kommer aldrig tillbaka...
"

Håkan bjöd på en show som inte lämnade någon utanför. Vi som stod max 2-3 meter från scenen.... vilket röj.... Vanligtvis brukar jag avsky "ramlar" för alla fjortisar som hoppar på en.. men igår... Herreguuud va kul!


Men det finns vissa låtar som är bättre än andra... om ni undrar varifrån alla citat är tagna: Brännö serenad.. Så sjukt fin... Men andra favoriter är självklart: en midsommarnattsdrömm, komigen Lena, vi två 17 år och nu kan du få mig så lätt... Det är så otroligt bra... Som i recentionen: superlativen tar slut...


Men saker som man aldrig tröttnar på är Håkans uppriktiga uppsakttning av publiken, hans OTROLIGA band!, den grymma glädjen från publiken, hela stämningen som han skapar med alla underbara låtar och hans samspel med publiken!

Nej jag svamlar bara och ni som var där kommer fortfarande inte att förstå, men med en av sina bästa vänner vid sin sida och Håkan på scenen... livet blir inte bättre.....


Nu tycker jag att ni som inte är Håkan fans ska ta er en stund och lyssna på hans nya single. Ge honom en chans. Det förlorar ni inte på... Jag lovar! Här är nya singeln "för en lång lång tid"!


P.S Vad tyckte du Matilda? Lika grymt som jag tyckte? :P


Håkan för alltid!!!


Ovido - Quiz & Flashcards