Direktlänk till inlägg 3 december 2008

3:e December! (21 dagar kvar till julafton!)

Av Hanna Andersson - 3 december 2008 17:57

Idag har vi (T1:or) haft en väldig slapp och rolig dag! Det samma kunde nog inte T5:orna säga! ;) Vi i T1 blev indelade i par och fick var sin T5a som skulle berätta en historia eller liknande under ca 5 min. Sedan bytte dom grupp. Detta gjorde att dom fick berätta samma sak ca 10 ggr. Men dom var duktiga!


Sedan åkte jag in till GBG och hämtade mamma... Stannade bla. på hemtex och köpte en tomte-duk och en röd duk. :D


Nu sitter jag här och väntar på att jag och mamma ska gå ut med hundarna. Pappa har åkt till CityGross för att köpa granris... ;)

Skulle behöva stanna imorgon och köpa mer glitter till fönstren... Det ska jag väll kunna fixa! Och mer glitter att ha i granen! men den kommer inte än... Inte före mamma har fyllt år!


Imorgon är det näst sista gången (och andra gången) som hela klassen tränar luciatåg.  Sedan ska det sitta.... känns sådär. Men det fixar vi säkert!


Idag blir låten: Juligen med JustD!


Nu är det jul igen, i både slott och koja
Över hela landet drar en kollektiv noja
Det pyntas, sjungs och skickas fåniga kort
Å, jesus se nu vad du har gjort
För om du inte blivit född hade vi sluppit en högtid
Med, tomtar, lutfisk å kvalmig glögg

Vid nån risig gran
Och som ackompanjemang
Får man överdoser utav bjällerklang
Och när dom återigen rullar Kalle Ankas spratt
Till mer gråt än skratt
Ja då vet man att:


Nu är det juligen,
Ju-bu-di juligen

Man menar ju att julen den är till för dom små
Men jag minns när jag var liten, det var en mardröm redan då
Vid fem hade dom väckt en
Och vid tolv kom hela släkten
Min morfar och min faster och hennes man med andedräkten
Dom tvinga en till dans
Och massa annat trams
Sen gräla dom om vikten av att:
Hålla sams
Jag hade önskat mig deg
Å kanske lite lego
Men trots allts smussel
Fick jag bara några pussel

Visst e julen hell
Men jag står ändå leende
Och skrattar och bryter
Och sinnesjukt beteende
För här finns inte plats för nån variation
Trots att tomten och oss andra borde gå i pension

Alltid samma terror år efter år
Och ens enda tröst är att ta sig en tår.
Så man tar snaps efter snaps
Och man rumlar hem
När man e packad som männ’skor
Den 23 december
Så när man griper om dasset som en chaff sin ratt
Å suckar matt
Ja då vet man att...

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Andersson - 27 juni 2009 09:17

Men FY *** va det är kallt i vattnet!!!! Brorsan, Carro och jag var ute och badade i förrgår.. Det var det jäkligaste! Men så var det ju en massa brännisar där också. När det blir varmare så försvinner dom ju. Micke brännde sig, 2 ggr.... Smarto.......

Av Hanna Andersson - 23 juni 2009 08:46

Men idag ska Elsa opereras. Började morgonen med att köra henne till Västra Djursjukhuset och sedan lämnade jag mamma vid tåget.   Så nu är det bara att vänta på rapport...   Det är ju ändå ganska duktigt att ha hunnit handla, lämna hund hos veterin...

Av Hanna Andersson - 3 juni 2009 19:11

Ja det ska bli ganska skönt! Valpar, hav och sol. Det är ju väldigt trevliga saker!   Härom natten upptäckte jag att zeqå är en "vintervalp". Jag vaknade av att han satt och gnällde vid grinden till mitt rum. Det tog ett tag innan jag fattade vad han...

Av Hanna Andersson - 31 maj 2009 09:26

JO! I onsdags åkte jag och klassen till Köpenhamn! Dagen började med en tågresa med Jenny in till GBG där vi besökte Forex och Pressbyrån för att bunkra upp med allt vi behövde inför den 4 timmar långa tågresan till Köpenhamn!   När vi var klara hit...

Av Hanna Andersson - 17 maj 2009 16:34

Ja som ni ser är inte Norge med. Avsiktligt.   Årets Eurovision var väll ett av de bästa någonsin! Helt suveränt! (För er som inte vet det... Jag älskar Eurovision!) Självklart fanns det bottennapp men det gör det ju i alla sammanhang! Men såååååå ...

Ovido - Quiz & Flashcards