Alla inlägg den 18 december 2008

Av Hanna Andersson - 18 december 2008 14:00

och återigen en snabb-blogg!


Är hemma snabbt för att byta om och fixa iordning mig inför kvällen. Ikväll är det nämnligen julfest på skolan!


Vi skulle idag kl 9-12 pynta idrottshallen och sedan sluta. Idrottshallen är där teaterlinjen håller till. När vi kommer upp så ligger det madrasser och bollar ÖVERALLT! Jahopp... Vad gör vi nu då! Som TUR var (trodde vi, lyckligt ovetande av vad som komma skulle) så kommer en lärare!

Diskussionen var ungefär såhär:

-"Hejsan! Vi skulle behöva att ni flyttar på era saker."

-"Men det kan vi inte göra nu."

-"Jasså... Vi ska pynta salen, inför julfesten som vi ska hi ikväll"

-"Det kan ni inte göra nu. Vi ska ha lektion"

-"ok? Men vi har fått i uppdrag att göra iordning här, när kan ni vara klara?"

-"Vi har lektioner hela förmiddagen!"

-"Men vi SKA pynta och vi har INTE tid att vänta!" (Vi började bli lite arga...)

-"Då får ni pynta men bara om ni är helt tysta!"

-"Vem plockar undan?"

-"Jag kan se om jag får någon utav barnen att städa men det tar minst en halvtimme. Ni kan väll göra det själva..."


Dehöver jag säga att jag inte tyckte att detta var väldigt kul. När man fått i uppgift att fixa och folk inte fattar... Vi fick städa själva. Och pynta.


Nu ska jag iväg. Julbord kl 5 sedan lussetåg och fest.


Ha en bra kväll! 

Ovido - Quiz & Flashcards