Alla inlägg den 5 december 2008

Av Hanna Andersson - 5 december 2008 18:47

Hur hände detta?

JA! DET kan man fråga sig!

Idag slutade jag tidigt och skulle köra en kompis till Ytterby. När jag hade lämnat henne bestämde jag mig för att köpa fika till min ensamma och väldigt sjuka mamma. Jg stannade på CityGross och sprang in. Där köpte jag lussekatter, både med och utan saffran. Sedan ringde jag mamma och åkte hem.


När jag kom hem var hon fortfarande väldigt sjuk men hade trots detta lyckats göra 2 koppar te, samtidigt som hon drack Alpenkraft. (Örtgegga som ska göra livet lättare vid svår förkylning och halsont. Detta har uppfinnarna dock misslyckats med. Totalt...) Vi satte oss i soffan och fikade till Mamma mia och jag bestämde mig för att hämta min bror och köpa julklappar med honom. Sagt och gjort, jag väntade till han slutade och åkte för att hämta honom.


Påväg in till kungälv började jag bli smått iriterad på bakrutan som i år också fått frost på insidan... Det blir så jäkla jobbigt att se ut och med allt salt på vägarna är det som att köra omkring i en lerhög! (Detta är enda nackdelen med vinter....)


Jag hämtade brorsan, tog en sväng runt "Gyllne Måsen" och sedan var vi påväg mor första stoppet denna dagen: IKEA.


Färden gick bra, förutom att det fortfarande inte hade blivit bättre sikt någonstans, defenitivt inte i bakrutan. Nu började jag bli smått irriterad men struntade i det. Tillslut rullade vi in på parkeringen och jag hittade en jättebra parkering! Hoppade glatt ur bilen och skulle gå runt när jag får syn på bakrutan...... häääääär börjar problemen.....


"Frosten" på insidan... Inte frost.... Sprickor.... Japps HELA bakrutan var så sprucken att det inte gick att se ut genom den... Då är den ganska sprucken...  Då upptäcker jag också exakt HUR illa sprickorna är också. Det var hål i rutan. Längst upp saknades det stora bitar glas, tillräckligt stora bitar att jag lätt skulle kunna stoppa handen genom rutan, in i bagagen, utan att skada mig jättemycket. DÅ är det hål... Det saknas också bitar i kanterna. Så rutan "sitter fast" i nederkant......


Problem nummer 2 uppstod. HUR ska jag berätta detta för mina föräldrar?

Vid detta laget hade min bror hoppat ur bilen och upptäckt problemet, det är också då jag förstår exakt hur olika vi är. Jag ser död, uttegångsförbud, stora skadestånd och allmänt lidande, medans min bror garvar så han nästan kissar ner sig och troligen fantiserar om hur han ska berätta för sina kompisar hur hans syster lyckades paja hela bakrutan... 


Hopp. Vad göra nu? Jag drog slutsattsen att mamma var det första samtalet och sedan ringde jag pappa. Sammanfattningsvis: *Jajaja. *Men det är ingen fara, gå ni och handla *Det tejpar jag sedan... Jag förstod då att ingen av dom riktigt förstod alvaret i situationen då dom nämnde orden TEJP och GÅ ÄNDÅ.  


Jag tyckte inte att det var värt bilen att handla julklappar, så jag tog brodern och åkte hem... MYCKET försiktigt!



Snart är det jul.... 

Ovido - Quiz & Flashcards