Alla inlägg den 18 maj 2008

Av Hanna Andersson - 18 maj 2008 11:54

Jupps, igårkväll var vi hemma igen och det blev en ganska tidig sänggång... Jag var såååååå sjuuukt trött!


Vi åkte upp till Vårgårda när jag slutade skolan kl2 i fredags och var uppe kl 3 ungefär. Vi var då ganska ensamma om att vara där men sedan dök Karin Borg upp. Sarie hade fastnat på vägen pga en olycka och yvonne var påväg.

Jag började att möblera om på det pyttelilla rummet för att få plats med allt och hundarna somnade. Zazib var helt död, den lilla hunden tycker INTE om att åka bil...

När jag hade fått ordning på rummet och bäddat mammas säng kom mor min tillbaka och fick bädda min ;) .


Jag passade på att träna lite med Zibban innan det kom en massa folk. Det gick jättebra!


På kvällen blev det först plannering med priser och sedan var det skaldjurskväll! Vi fick lära sthlmarna att äta krabba för det hade dom bara ätit... eh.... på... burk.........


Igår var det först frukost och sedan drog det ihop sig till utställning. Jag hamnade i prisutdelningen och blev ansvarig för den... Var upptagen hela dagen med att bära priser, skriva resultatlista och ha koll på vilka som skulle ha vandringspriser. Det sista som hände var att jag fick hjälpa Sarie och visa i både uppfödare och avelsklass.


Innan Sarie hade hunnit tillbaka efter ha blivit BIM med Blaise så sprang jag ner till hennes tält i väntan på ett snöre med en hund att visa. Då frågade Hanna om jag ville visa Honken (eller Alhanko som hon egentligen heter). Jag svarade: "E hon fin då, för jag visar bara fina hundar." -"FIN! HON HAR TAGIT SITT FÖRSTA CERT IDAG! 6½ ÅR GAMMAL!" Hahahahahahaha!!!


Sagt och gjort! Jag tog Honken och väntade på resten och Sarie. Honken var Avelshunden i Avelsgruppen så jag skulle stå först. Efter att vi hade fått vår bedömning tog vi två steg tillbaka för att vänta.

Sarie som Troligen då insåg att hon fortfarande hade Blaise och jag Honken frågade om vi skulle byta och det gjorde vi. Avelsklassen vanns av Golden Gems, men vi fick ett HP.


Efter det försvann Honken och Sarie tog Ove istället. Jag hade fortfarande Blaise. Hon stog så HIMMLA bra och är helt OTROLIG att visa! Denna vackra lilla hund! Man blir så stolt när man får visa så fina hundar ;) ! Våran egna sjärna är ju så fruktansvärt knäpp i huvudet så hon ska bara stå med sin mamma...!


Uppfödarklassen vann vi, eller Sarie rättare sagt!


Grattis Sarie till en Helt Fantastisk Dag! Och grattis mamma som visade Elsa till en 2 placering i Bästa tikklass!


Vill ni se bilder på detta kommer det att finnas på våran hemsida ---> Hogwartsbulldoggs.


Vill ni se bilder på Blaise och bilder från uställningen så kolla in Heavy Bulls!

Ovido - Quiz & Flashcards