Alla inlägg den 20 november 2008

Av Hanna Andersson - 20 november 2008 17:35

Nej... ZAZIB!


Konstigare hund får man leta efter! Men GUD vad jag är stolt över den lilla!


Anledningen:

Jag var ute för en stund sedan och tränade skott med min vovve. Jag tänkte börja med att se hur hon reagerade så hon gick lös framför mig och när hon bara nosade utan att kolla på mig sköt Mikael ett skott. Hon blev inte rädd. Bara en aning taggad.  Sedan är ju bieffekten av att använda apportkastaren att man får hämta apporten varje gång... och det är drag i apportkastaren... Men det är nyttigt med mortion har jag hört!


Men men. Efter tre fyra skott så började hon tycka att det var askul! Jag satte henne varje gång och efter tredje skottet satt hon och väntade, Hörde skottet, Flög upp och hoppade en meter fram. Där stod hon och spanade på apporten. När den landade på åkern skvätte det (det har regnat lite...) och det missade hon INTE! Då vrålkutade hon bort och... Jag trodde ALDRIG att jag skulle säga detta (eller skriva!) men hon hämtade den! Hon hämtade apporten! 2ggr!!!! 


Efter detta var hunden en aning lerig... Men nu är den ren och luktar gott!


Ha en Superbra kväll! Det har jag! Jag är ensam hemma!!!! 

Av Hanna Andersson - 20 november 2008 13:33

För er som har missat det: Det är November, och vad händer efter November? Det blir December! Och det betyder JUL!


Jag och vovven går och väntar på att det ska börja snöa... Saknar snööö.... Och det gör vovven också! Hon lir så glad när det blir vitt ute!


 Nu har vi bestämt nya datum för ringträning. Finns på www.ringträning.nu . Ska bli så skönt att komma igång igen! Jag tycker att det är dödens roligt! Ska bli kul att se vad det blir för människor denna gången....


Nej nu ska jag gå ut och panga med min hund. Sedan ska hon få sig ett litet bad!


Ha det! 

Ovido - Quiz & Flashcards