Alla inlägg under februari 2009

Av Hanna Andersson - 9 februari 2009 19:32

Igår var jag och Amanda ute och spårade med sheltiesarna. Heléne och Helen följde med och kollade.


Jag hade lagt spåren i lördags så de var redan klara. Jag åkte bara upp tidigare på morgonen och la ett till Sudden (Zeqå).

    Vid 12-13 tiden träffades vi och åkte upp. Amanda började med Trixa och det gick jättebra! Det var roligt att se henne jobba och med tanke på att jag och hennes mamma följde med efter och plockade snitslarna och guidade så jobbade hon GRYMT bra!

    Zazib fick spåret efter det och jag hade lagt ett jättesvårt på en viltstig över öppetberg. Hon fastnade på ett ställe men det var inte så konstigt med tanke på att det var helt nyuppskrapat och nedskitet av de vilda djuren. Troligen rådjur. Men hon fortsatte och jobbade jättebra!! Jag var så stolt!!

    Efter det var det Trixa igen och hon klarade sitt FELFRITT! Zibban fick också ett till som hon klade superbra! Det var ett som hade massa vatten och trähinder. (Alltså bäckar, sumpmark, fallträd och rishögar.) Hon gick perfekt!

    Sist var det lille sudden! Han hade en raksträcka som han klarade! Han var så söt i sin sele som är aldeles för stor! Gud va duktig han var!


Idag började vi dagen med en promenad i Göteborg. Miljöträning var ämnet. Det gick jättebra tills vi träffade en dragspels... vad dom nu är! Den var enligt Zeqå: DÖDSFARLIG! (Att han är i sin fjantålder behöver jag knappast tala om....) Därefter kom en minivariant av människa som skulle DÖDA honom! Men annars gick det bra! ;) Vi träffade en tjej som hade bulldogg också. Det är såå kul med bulldoggsmänniskor. Det spelar ingen roll vart eller när man träffas, det finns alltid massor att prata om!


När vi kom hem bestämde jag mig för att ta en skogspromenad och försöka hitta en bra skogsrunda som man kan gå med hundarna för det har vi ALDRIG haft. Vi brukar alltid få åka iväg någonstans och promenera. 

Jag gick iaf och hittade en så "kick-as"-ASBRA runda! Den tar ungefär 45-50 minuter att gå och då är bara ca 400-500 meter på väg! Annars är det bara skog! SÅ BRA!!

Så när jag kom hem var jag så glad att jag drog med mamma ut på samma runda! Men denna gången fick elsa stanna hemma, och Zeqå fick följa med. Zazib såg inte särskilt glad över att behöva gå samma väg en gång till, men hon och Sudden hade jätteroligt! 


När vi kom hem så fich hundarna ett bad, och nu är jag väldigt trött.....

Ha en bra kväll! 

Ovido - Quiz & Flashcards