Direktlänk till inlägg 12 februari 2009

UNDERBART!

Av Hanna Andersson - 12 februari 2009 20:46

Igår träffades jag och tezze på fältet och tränade/busade med hundarna. Zeqå tycker inte om Makea... Makea tyckte att det var jätteroligt att leka med honom, men han var livrädd....:P Annars gick denna dagen helt suveränt! Han och Zibban är underbara att ha med sig!


Sedan åkte jag till Friskis och Svettis för veckans pass som får en att vilja dö... Ki Box... O MY GOD! Det känns bra när man går hem men tiden inne i träningshallen är inte lätt... Jag kan rekomendera passet! Men det gör ont i flera dagar efteråt! I HELA KROPPEN!


Med träningsvärk i hela kroppen laddade jag för denna dagen. Det största ? var om jag skulle komma i mina ridkläder som jag inte använt på 6 (!) år! Jag skulle nämnligen med min bror och hans flickvänn Carro till stallet!


MEN! Byxorna passade! Stövlarna passade! (Hjälmen var inte så bra, den sprack ju sist jag trillade av....) Så vi åkte, och det var heeeeelt underbart!!! Jag fick en Nordsvensk som hette Dobri. Allt gick jättebra, förutom att min bror fick en liten flygtur. 

Efter att ha värmt upp en stund skulle micke också hoppa upp. Dobri hade gjort detta flera gånger så carro sa att det var ok. Så micke hoppar upp och sätter sig bakom mig, bakom sadeln. Hästen är lugn. Så ska vi börja skritta och det är när sådant här händer som man inte fattar VAD som ände! Allt går så förbannat snabbt! Även på en Nordsvensk! Men detta var vad som hände: Troligen satt mikael för långt bak så att han var irriterande, och då även strateksiskt placerad för att flygga högt om hästen bockade. Detta var vad som hände. Hästen bockade, micke flög RAKT upp i luften, landade UPPRÄTSTÅENDE med händerna åvanför huvudet som en gymnast. Jag fick tillslut stopp på hästen och då hör jag bakom mig: " Jag landade i ljuset!"


Jag har garvat HELA dagen åt detta! Det är så sjukt roligt!
Men jag fick hoppat av och skickat upp brodern i sadeln igen en stund. Sedan hoppade jag upp igen och brorsan kunde fortsätta äta bullar...


Det var så fantastiskt att vara i sadeln igen... att bara vara i ett stall med hästar... jag saknar det varje dag.  Efter att ha ridit så saknar jag också mina muskler... Jäklar var man tappar genom att inte hålla på med hästar längre! Man är ju som spagetti i sadeln! Ingen hållning över huvudtaget!


Nu ska jag fortsätta kolla på tv, och imorgon ska jag njuta av den sista lov-dagen på gymmet....


Ha det bra! 

 
 
makea

makea

12 februari 2009 21:08

Zeqå din lilla fjomphund! Så farlig är jag väl ändå inte?? Bara ett par storlekar större än dig =) hihi!

Tass-sving /Makea

http://hem.passagen.se/ebbsnoff

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Andersson - 27 juni 2009 09:17

Men FY *** va det är kallt i vattnet!!!! Brorsan, Carro och jag var ute och badade i förrgår.. Det var det jäkligaste! Men så var det ju en massa brännisar där också. När det blir varmare så försvinner dom ju. Micke brännde sig, 2 ggr.... Smarto.......

Av Hanna Andersson - 23 juni 2009 08:46

Men idag ska Elsa opereras. Började morgonen med att köra henne till Västra Djursjukhuset och sedan lämnade jag mamma vid tåget.   Så nu är det bara att vänta på rapport...   Det är ju ändå ganska duktigt att ha hunnit handla, lämna hund hos veterin...

Av Hanna Andersson - 3 juni 2009 19:11

Ja det ska bli ganska skönt! Valpar, hav och sol. Det är ju väldigt trevliga saker!   Härom natten upptäckte jag att zeqå är en "vintervalp". Jag vaknade av att han satt och gnällde vid grinden till mitt rum. Det tog ett tag innan jag fattade vad han...

Av Hanna Andersson - 31 maj 2009 09:26

JO! I onsdags åkte jag och klassen till Köpenhamn! Dagen började med en tågresa med Jenny in till GBG där vi besökte Forex och Pressbyrån för att bunkra upp med allt vi behövde inför den 4 timmar långa tågresan till Köpenhamn!   När vi var klara hit...

Av Hanna Andersson - 17 maj 2009 16:34

Ja som ni ser är inte Norge med. Avsiktligt.   Årets Eurovision var väll ett av de bästa någonsin! Helt suveränt! (För er som inte vet det... Jag älskar Eurovision!) Självklart fanns det bottennapp men det gör det ju i alla sammanhang! Men såååååå ...

Ovido - Quiz & Flashcards