Direktlänk till inlägg 24 oktober 2008

OK!

Av Hanna Andersson - 24 oktober 2008 18:39

(bakgrund: Var inne i vännen tezzes blogg där hon listade sina favoraser. Jag och tezze har i princip ALDRIG överens! Här är min lista!)




Afghanhund! Vackrare får man leta efter! Problemet är bara att jag och Afghaner inte riktigt fungerar ihop. En Afghan tänker själv och gör själv. Oftast tvärt imot vad husse/matte vill. Jag har inte tålamodet som krävs, men är avundsjuk på dom som har det...



Shih Tzu! Helt grymma hundar! Vackra, lagom storlek och trevliga!
En ras jag troligen inte kommer kunna hålla fingrarna borta
från. Jag vet redan vart den ska komma från. (Se längst ner)




Engelsk Bulldogg! Fantastiska hundar! Behöver inte säga mer.
Valde bilden med Sarie och Ove, Ove är nämnligen
den vackraste jag hannen jag vet...


Skottsk Terrier! Kan inte hjälpa det! Jag tycker dom är Störtsköna!
På något konstigt sätt är detta min variant av Ur-hund! Den har liksom alltid funnits! Det finns inget som ser ut som dom och jag blir alltid glad när jag ser dem!



Storpudel!Har bara positiva erfarenheter av denna ras. Hela min uppväxt hade
vi en svart S.P- Amigo... Han fanns alltid och bättre hund kommer
Aldrig att finnas. Han var bäst... ganska otroligt att man kan sakna en vovve
som varit i himmlen sedan jag var ca 10. Han var då 13... Men han kommer
jag alltid att sakna....

Nu på senare år har jag träffat en flock med vita storpudlar som gått på
ringträning hos oss. Roliga och trevliga hundar och jag gillar dom massor!


MEN!

Shetland Sheepdog...

Är MIN ras! Kommer aldrig att vara utan dessa! Även om det kommer
andra blir denna kvar.


Så nu till de små!

Om jag ska ha en Shih Tzu - Ska det vara en Phe-Khan!

Detta är Elsas valpar! Elsa är den coolaste ShihTzun jag vet!
Bebisarna är något över en vecka nu!


Ha en fortsatt bra fredag!!!


 
 
Ingen bild

tezze

24 oktober 2008 19:25

HAHAHAHHAHAHA

Trimraser eller långhåriga golvmoppar är inget jag pallar! Men det kan du dela med min mor! Jag fick ju välja mellan Norsk Buhund och Shih Tzu - valet var dock inte svårt ;)

En vän till familjen har en skotte, han är klart ball! Men aldrig någon jag skulle kunna tänka mig att ha, heller ingen favoritras haha :P

PUDEL kan jag hålla med om! En vit storpudel är väldigt vacker, och glad hundar! Sheltie är söta med, lite för små bara :P

 
Ingen bild

tezze

24 oktober 2008 19:27

Ps. Lite rädd för hundar med fart i är du ;) haha. Och jag hade förväntat mig mer "agilityhundar", ja du fattar benämningen :P

 
Ingen bild

Hanna

24 oktober 2008 22:16

Jag vet något du inte vet.......

 
Gittan

Gittan

29 oktober 2008 09:26

Håller med dig!
En välvårdad Afgahn är sååå vacker....
Men aldrig i livet att jag skulle ta mig an en vinthund öht.- Tråkiga....(säg inget till Roger bara *Fniss*
S-pudel,ja,även det n härlig ras.Njuffen är ju min favorit,men vill/kan inte ha ngn.
Fårjägare är roliga.lättlärda (på både gott & ont)& är för mig,gamla kärringen,en lagom storlek nu.
Ja,ja...Sheltien ÄR fin....*L*
Bullarna med,eller..Njaeeee,inte fina direkt men charmiga!
SOV nu inte bort höstlovet *S*

http://www.gittantholin.se

 
Drömmaren

Drömmaren

3 november 2008 22:06

Bilden på Sheltien är underbar :) Har du tagit den själv? Får jag lägga upp den på min blogg...?

http://egenhund,blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Andersson - 27 juni 2009 09:17

Men FY *** va det är kallt i vattnet!!!! Brorsan, Carro och jag var ute och badade i förrgår.. Det var det jäkligaste! Men så var det ju en massa brännisar där också. När det blir varmare så försvinner dom ju. Micke brännde sig, 2 ggr.... Smarto.......

Av Hanna Andersson - 23 juni 2009 08:46

Men idag ska Elsa opereras. Började morgonen med att köra henne till Västra Djursjukhuset och sedan lämnade jag mamma vid tåget.   Så nu är det bara att vänta på rapport...   Det är ju ändå ganska duktigt att ha hunnit handla, lämna hund hos veterin...

Av Hanna Andersson - 3 juni 2009 19:11

Ja det ska bli ganska skönt! Valpar, hav och sol. Det är ju väldigt trevliga saker!   Härom natten upptäckte jag att zeqå är en "vintervalp". Jag vaknade av att han satt och gnällde vid grinden till mitt rum. Det tog ett tag innan jag fattade vad han...

Av Hanna Andersson - 31 maj 2009 09:26

JO! I onsdags åkte jag och klassen till Köpenhamn! Dagen började med en tågresa med Jenny in till GBG där vi besökte Forex och Pressbyrån för att bunkra upp med allt vi behövde inför den 4 timmar långa tågresan till Köpenhamn!   När vi var klara hit...

Av Hanna Andersson - 17 maj 2009 16:34

Ja som ni ser är inte Norge med. Avsiktligt.   Årets Eurovision var väll ett av de bästa någonsin! Helt suveränt! (För er som inte vet det... Jag älskar Eurovision!) Självklart fanns det bottennapp men det gör det ju i alla sammanhang! Men såååååå ...

Ovido - Quiz & Flashcards